Gryning

Gryning

torsdag 2 maj 2019

Bra deal, eller?

Maken säger: Jag ska till optikern i Mora på lördag. Vill du vara med?
Jag: Jaaa! Då kan jag springa Gösta Larsson rundan på 11,2 km.
Maken: Jag hade hoppats få hjälp med val av bågar.....
Jag: Men det kan väl expediten hjälpa till med.....eller?

Hm, för typ 30 år sen hade jag gladeligen sprungit i alla butiker, nu lockar skogen mer än shopping. Vad är det för fel på mig??
Men jag har ju allt jag behöver. Varför köpa en massa när man kan få njuta av våren i skogen och längs Gösta Larsson rundan istället. Där i terrängen kring Bergkarlås växer blåsippor och vitsippor och det är fantastiskt vackert, särskilt på våren.
Men vädret kommer inte att vara så bra på lördag så kanske jag ändå ska vara en god hustru och stödja min man i valet av nya glasögonbågar, ta en fika på café och gå på Zornmuseum istället.
Hm, ja varför inte!
Sen kan han följa mig till Hemus och köra lite militärträning :)
Japp så får det bli!
Jag följer han och sen följer han mig och kör ett lite svettigt pass.

PERFEKT eller hur älskling??



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar