Gryning

Gryning

söndag 7 december 2014

Dagarna som går är livet

Igår var det en dag, och i dag en annan och så lär det ska vara så länge livet varar.
Så om inte alla dagar bara ska gå, så ta och lev varje dag. Lev så som Du vill och gör det Du vill.
Bry Dig inte så mycket om vad andra tänker, för Du kan ändå aldrig göra det som alla andra vill.


Idag har jag pysslat lite, rotat runt i ladorna och kikat över vad som kan användas till sånt som jag vill göra. Hittade lite skatter, inget som är värdefullt för alla och envar, men värdefullt för mig. Jag har liksom inte så stora krav, inga guld och diamanter, eller annat glitter står på min önskelista. Nej, jag är glad om jag hittar en vacker träknota eller gren med fina tickor på. En sten kan också glädja mig om den är fin och mjuk och hittad av mig själv.
Ja så är det, naturen har ju så mycket fint som man kan skapa vackra ting och dekorationer av. så lev nu som Du vill, inte som andra vill. I dag är i dag och i morgon är i morgon, men tänk på att dagarna som går kommer aldrig igen och dagarna som går är faktiskt livet.
                               



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar