Gryning

Gryning

lördag 4 juli 2015

Pannben och trötthet

Ibland tar tråden slut, ibland blir jag trött, ibland är jag inte motiverad, idag var en sådan dag.
En ensam helg hemma, perfekt för ett långpass och då innan lunch för sen skulle jag vara hundvakt.
Har försökt springa på lite nya ställen eller nygamla rundor i alla fall i år. Skulle behöva komma upp i mera mil per vecka, men jag har varit trött sista tiden.
I alla fall är det ju höjdmetrar som behövs. I tisdags körde vi intervall jag och lilla P och de har nog suttit kvar i benen tillsammans med fjällrundan förra helgen. Men hursomhelst så tänkte jag köra mitt pass i alla fall. Får vila lite sen och hoppas på en bra återhämtning utan skador.
Började hemifrån och tog stigen via Grimsåker upp på Väton 08:50 var jag på toppen, och å jag även behöver springa mycket utför så blev det mastvägen ner till byn för att sen ta stigen ca 200 meter söder om mastvägen upp igen till Vätons topp. 09:20 var jag uppe igen. Sen blev det mera utförslöpning bakom berget och rundade Flötten och tog grusvägen ut till skidspåret. Nu börjar värmen komma rejält och det känns tungt i benen, men andningen är lugn. Alltså kroppen vill inte riktigt i dag och benen känns som blyklumpar. Kändes inte riktigt inspirerande att springa i dag, vet liksom inte varför förmodligen för att jag känner mig trött. Sovit dåligt också. Och då kan man ju fråga varför jag inte bara vilar, men då blir jag rastlös och det är inte farligt att våga bli trött. Så i dag fick både pannben och de andra benen plågas lite och jag fick i alla fall ihop en runda på 18,5 km och 203 höjdmeter i denna sommarhetta, inte alls fel och jag känner mig nöjd med dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar