Gryning

Gryning

fredag 10 juli 2015

Prognos

Fyra veckors ledighet ligger framför mig, så nu är min arbetsklädsel bytt mot en varm skön fleecetröja och ett par Lundhagsbyxor. Så skönt!
Men fleecetröja den 10 juli!!! Jo, men det är kallt, blåsigt men molnen börjar glesas ut man ser till och med blå himmel, så det kan bara bli bättre :)
Har fått min nya ryggsäck, den blir perfekt, för nu har jag bestämt mig. Jag tar den större nya Deuter-säcken för att få lite extra utrymme för någon varm tröja och någon trevlig bok och eventuellt ett stormkök för lite matlagning. Det blir lite frystorkat till middag och varma koppen soppa till lunch och gröt till frukost.
Kan ni tänka er att få vandra  längs stigar på fjällvidder och stanna och koka lite kaffe som avnjuts mitt ute i ingenmansland. Ingen, klocka, ingen telefon, inget ska bara...
Regnar det så regnar det, skiner solen så får den skina. Jag välkomnar det väder som kommer, bara att klä sig efter det och gilla det man får.
Men pappa har nu funderat och blivit orolig för höga vattenflöden. Och det varnas för det, klass 1 varning, men jag har nu lovat att inte vada i alltför djupt vatten. Då får jag i såfall välja annan väg eller helt enkelt gå tillbaka.
Senaste dagarna har dock Smhi:s sida varit välbesökt av mig. Man kan ju hoppas på uppehåll, eller i alla fall endast skurar och i dag är det bara små små mängder regn som visas i prognosen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar