Gryning

Gryning

lördag 29 december 2018

Tankar i morgonstund

Året börjar lida mot sitt slut och vi får se fram emot ett nytt. 
Åren kommer och går, precis som alla dagar som kommer och går......
Vart tar den vägen, tiden som flytt? 
Alla dagar som har varit, vad gjorde vi av dem?
Var vi där?
Var vi närvarande?
Var vi levande?
Gjorde jag det jag verkligen ville, eller levde jag bara såsom förväntas av mig?
Följer jag bara normen?

Det är frågor som är viktiga
Frågor som kommer ju äldre du blir
Frågor som ingen annan än jag själv kan besvara
Bara viktiga just för mig

Men du vet, samma fråga bör vi alla ställa oss,
det är dock svaret som är olika
För det är bara ditt svar som räknas för dig
Det som är viktigt för mig är kanske inte viktigt för dig
Det är det inte alla som vet, eller ens tänker på

Om jag då tänker på mig själv
Lever som jag vill
Är jag då egoist?
Tänka på mig själv?
Leva såsom jag vill?
Vad vill jag då?

Dags att reflektera och ta en stund för dig själv med tankar över ditt liv och hur du lever ditt liv. Se inte för länge i backspegeln och älta det förflutna. Reflektera en stund och se framåt med nya möjligheter att göra det kommande året till det bästa i ditt liv.
Dagarna som går, ja det är ju faktiskt dessa som är livet. En dag är livet för sent att levas, så tänk efter vad är det som är viktigt för dig?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar