Gryning

Gryning

onsdag 7 oktober 2015

Heta källor toppar på över 2000 meter och svartbjörn

Tog bilen upp till Pocahontas och svängde av Highway 16 för att ta oss till Miette Hot Springs och sedan ta en vandring upp till Sulphur Skyline summit.



I dag var solen framme och topparna syntes så det var fantastisk utsikt och som vanligt så försöker jag insupa alla dofter och alla synintryck. En och annan ekorre dyker upp framför oss och gäckar mig, de är snabba som attan de där små. Fotar dock en fågel som inte är lika snabb.
  
Kan säga att man blir varm ganska fort trots att luften är sval i början, men med en omedelbar och konstant stigning ända upp på toppen så fryser man inte.
Ja jag ska låta bilderna tala för det går inte att beskriva mina känslor när jag går. Känner bara stor och skär lycka och livslust av att bara få gå i naturen utan telefon och tider att passa. Bara äta när jag är hungrig, sova när jag är trött, gå när jag vill. Det är väl kravlöst och alldeles underbart och något som vi alla behöver ibland för att sedan känna glädje i vardag och arbete.
           
             
Bilderna på vacker natur och så har vi då en man som satt i den vatten som kom ur de heta källorna och som rann bredvid en gångväg. Killen tog verkligen vara på vattnets värme och badade då han kände för et. Ganska häftigt tycker jag, istället för att sitta med mängder av människor i poolen. Vem han var? Ingen aning men här är han i alla fall. Roligt med någon som gör något som inte faller inom normen. Sen finns bilden på det varma vattnet när det kom direkt från berget, luktade mycket svavel.
Svartbjörnen, ja den dök också upp när vi var på väg därifrån. Ganska stor, ganska svart, ganska irriterad då han visslade varnande åt oss. Men när fotot togs satt vi i bilen.


Trevlig kväll och njut av livet! För ni vet väl om att livet är här och nu- inte sen!
Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar