Gryning

Gryning

tisdag 23 februari 2016

Naprapatdag

Hektisk dag på jobbet, där mycket ska ordnas, ringas, bokas, lyssna till, bedöma, ta ställning till, rådfråga, dokumentera, frivården ringer, ringa läkaren, läkaren ringer, socialtjänsten ringer, konsekvensanalys, beställa läkemedel, skattningskalor och däremellan en snabb lunch och ett besök hos naprapaten där jag är den som ska misshandlas...
Nej, nej, jag menar behandlas, men ibland känns det som man blir misshandlad. Men han är snäll, kunnig och vet vad han gör. Och med lite korrgeringar så är tanten fit for fight igen och kan fortsätta åka skidor och springa som hon älskar. Det är en förutsättning för att jag ska orka med mitt arbete.
Träning rensar hjärnan och ger så mycket energi och är otroligt uppfriskande. Vissa dagar kan man vara trött i huvudet när arbetsdagen är slut, men kroppen behöver få röra sig och efter en stunds skidåkning så har energin kommit åter.
Men nu är det kväll och jag är trött, precis så trött som jag brukar efter ett besök hos naprapaten för det tar musten ur kroppen, så det fick räcka med en liten kort promenad tillsammans med min dotter och hennes vovve, för det ger också glädje och energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar