Gryning

Gryning

lördag 13 februari 2016

Powerwalk=Kraftgång

Tog en promenad i dag, en skogspromenad.
Jag tänker väldigt mycket när jag befinner mig i skogen.


Minns en gammal kollega som sa att hon motionerade mycket. Hon gick powerwalk. Så tittade hon på mig och frågade om jag visste vad det var?´Jo, ja jag vet vad det är svarar jag. Så förklarar hon ändå trots att jag vet vad powerwalk är, att man går i rask takt och pendlar stort med armarna.
Ja just det ja.
Vad är det för fel att säga att man går fort?? För det är ju det man gör, om man går Powerwalk alltså översatt till svenska, kraftgång!! Power betyder kraft. Jaha och genast dök istället kräftgång upp och jag såg till synes framför mig hur min fd kollega var ute och gick kräftgång längs gatan genom stan...
Vad är det för fel med att promenera, eller gå fort. Ja gå fort, kan ju även det ha många innebörder, speciellt om man läst Fifty shades of Grey....


Haha jag fick en rolig stund för mig själv. Har jag berättat att jag har himla kul i mina tankar?? Ska man umgås själv i skogen så gäller det att trivas med sig själv, annars kan det bli väldigt långtråkigt.
Kan avsluta med at jag gick en skön skogspromenad, ingen kraftgång :)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar