Gryning

Gryning

söndag 21 oktober 2018

Santorini dag 3 och bröllopsdag år 30

Vaknar till vår 30-åriga bröllopsdag med dunder och blixtar. Herrejedamej har kriget kommit???
Men snabbt nog så inser vi att det åskar och regnar!!! Strömmen påverkas en stund men vad gör det.
Tacksamt nog så slutar det precis lagomt till frukosten och den intas på hotellet i strålande sol vid havet.
Det är en lyx att sätta sig ner med en god frukost från buffén och lyssna till vågornas brus och fågelsång och avnjuta den med mannen i mitt liv.
Tacksam för alla våra år tillsammans. För våra underbara barn som givit oss och fortfarande ger oss så mycket glädje tillsammans med sina livskamrater som så kärt ingår i vår familj. Härliga barnbarn är som grädde på moset och som alltid finns i mina tankar och mitt hjärta.
Precis så är det att vara mormor.
Men idag är det vår dag min och min mans.
Jag reflekterar just över vädret, åska och blixtar, regn och som slutar i solsken. Det är väl så ett äktenskap kan beskrivas.
Det är upp och ned ibland, och det sker saker som man inte kan påverka, livet är inte alltid snällt, men det formar oss som människor och tillsammans är det lite lättare att gå igenom det som är svårt. Att stödja varandra när sorger och bekymmer kommer och dela glädjen när det är varmt och gott igen.
Precis så speglade vädret vårt äktenskap.
Det fick bli en dag på stranden i en solsäng och med en spännande bok. Jag tog en promenad på några kilometer längs stranden innan lunch som också intogs på hotellet.
Vid 16-tiden hade jag fått nog av att ligga still och bytte om och tog en löptur bort till en by som heter Monolihtos. Fanns en fin familjestrand där och senare under veckan så såg vi ett gäng som höll på med kiting där. Blev en tur på ca en mil precis vad jag behövde efter en dag på en solsäng.
Avslutade med en fin middag på restaurang och mer än så berättar jag inte :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar