Gryning

Gryning

fredag 22 augusti 2014

En ovanlig dag

Kände mig irriterad och frustrerad och jag hade bråttom till träningen och då ringer telefonen.
Okänt mobilnummer!
Ska jag svara?
Gillar inte okända nummer när jag har bråttom.
Hm, kan ju vara viktigt.
Tusen tankar som vanligt, var är barnen o var är pappa?
Ja, ni vet hur det är, eller?
Svarar lite snabbt och hör själv att jag låter lite ointresserad nästintill irriterad.
En röst säger glatt
Hej det är xxxxx!!
Jaha Heeej???
Du vet inte det är? (Säger rösten i andra änden)
Nej.
Skulle inte du vara vid Blå Hallen kl. 18?
Eh, jooo
Jag är där och inte du!
Jahaa?
Sen kommer det och det går upp ett ljus för mig.
Herrejesus vilken överraskning! Bara 28 år sen sist, ja, men typ ändå som igår. Det är ändå underbart med vänner där känslan av närhet alltid finns trots att mil skiljer oss åt.
Ja vi var ju på väg upp till Blå Hallen och där stod en kär gammal vän och väntade på mig.
Drömde jag?


Tänker på en glass :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar