Gryning

Gryning

tisdag 19 augusti 2014

Intervaller

Det här passet var planerat till igår egentligen, men då jag tränar när jag känner lust till det så blev det blåbärsplockning i går och inga intervaller.
Men idag ringde jag lilla Pernilla och frågade om hon ville hänga med ut på ett pass och det ville hon. Direkt efter jobbet drogs träningskläderna på och vi sprang varandra till mötes ute i skogen. Lika roligt varje gång för Challevovven när han ser mig.
Efter att ha sprungit stigen upp till vägen mot Kvarnstensbrottet så körde vi igång vårt intervallpass. 10 stycken 70-20 skulle det bli. Pernilla hade ingen klocka och ingen telefon så det blev mitt uppdrag att hålla koll på tiden.
Jaha och det visste jag ju hur det skulle bli. Sa till Pernilla att hon fick hålla koll på antalet så skulle jag ha fokus på tiden. Springa snabbt i 70 sekunder dvs, 1 minut och 10 sekunder och så vila i 20 sekunder. Hur svårt kan det vara???
Jo det kan jag tala om!!
Första intervallen gick bra, hann inte få igång ångloksapparaten men farten var hyfsad. Lätt gå/joggvila i 20 sekunder och så dags för andra intervallen. Den kändes kort, väldigt kort, ja men så körde vi en tredje och så vila 20 sek igen. Då kom jag plötsligt på att vi bara kört 40 sek de två sista. Ja, så gick det med den tidtagningen!!
Det blev alltså fel eller vad då fel? Det blev annorlunda och just ANNORLUNDA blir det ofta när jag gör något, men vad gör väl det. Så vi körde om dessa två och då kunde jag klockan igen och resten av intervallerna blev KLOCKRENA :)
Sista intervallen sprang Pernilla ifrån mig, men hon är ju 30 år yngre så det är helt okej för mig. Jag är glad att hon vill leka intervaller med sin mor.
Så svårt kan det vara med tidtagning.
I morgon är det dags för ett gemensamt rullskidpass med alla som vill. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar