Gryning

Gryning

söndag 24 augusti 2014

Frisören i timmerstugan

I torsdags skulle jag ha varit till frissan, men hon hade dubbelbokat och ringde mig och frågade hur akut det var. Nu var det inte mer akut än att jag ville vara klippt innan nästa helg. Så idag en söndag fick jag åka till frissan. Det var så fantastiskt skönt at gå till frissan en söndag.
Tänk er att ni känner er lite trött och det regnar ute, ett så där riktigt strilande regn och plus 10 grader. Att då åka till frissan i den lilla röda stugan av timmer med vita fönsterbågar och spröjs. Du öppnar dörren och kommer in till en frissa som välkomnar dig. En brasa sprakar i den öppna spisen med kamininsats och värmer så skönt.
Sen blir du skönt omhändertagen under en lån härlig avkopplande stund och du kan bara njuta och slappna av. Det är ett mervärde i din frisörstid som är så värdefull och uppskattad. Under tiden som slingor eller färg eller vad du nu eventuellt för hos frisören så sitter du i en skön fåtölj och dricker varmt the och samtalar om allt mellan himmel och jord.


Ja precis en sådan skön stund hade jag hos frissan i dag. Så den där dubbelbokningen gjorde mig inget, jag fick så mycket mer i dag. Tack Bojsan!!!
https://www.facebook.com/Bojsanssalong?fref=ts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar