Gryning

Gryning

fredag 27 mars 2015

Avslutar veckan med att springa

Fredag och två dagars ledighet väntar. Tycker att det är underbart att arbeta dagtid och ha lediga helger. Men ändå kan jag sakna "hantverket" i det somatiska arbetet på en akutvårdsavdelning där  antibiotika skulle blandas, morfin skulle administreras, cytostatika skulle ges under stora säkerhetsföreskrifter och noggranna kontroller att cvk:er eller subcutana venporter fungerade som d skulle. Att få sätta nålar och följa utredningar med alla olika sorters blodprover och odlingar och såklart saknar jag alla våra "stammisar" och mina fantastiska kollegor och chef. Ja faktiskt jag saknar er och det tror jag ni vet.
Men jag har det också oerhört bra på mitt nuvarande jobb så jag kan inte klaga. Jag stormtrivs!! Det är en utmaning ibland, svåra uppgifter på ett helt annat sätt än tidigare och jag gillar utmaningar och jag gillar att lära mig nya saker. Jag tycker om att ha mycket att göra och ha många bollar i luften, vill utvecklas och jag lär mig nya saker hela tiden. Och försöker dela med mig av mina erfarenheter och kunskaper till mina kollegor för vi vill ju ständigt förbättra vår verksamhet. Eller hur? Och i en politikerstyrd verksamhet kan man heller aldrig veta vad som ska hända och med ett landsting i ekonomisk kris, jaja inte om man ska lyssna till politikerna men i alla fall om man ser till verkligheten så är det nedskärningar som görs på alla plan. Så då måste vi alla bli effektivare och mera kostnadsmedvetna.
Men hur som helst, jag har supertrevliga kollegor och chef även här, så jag är så glad att slippa närmare 3 timmars resa dagligen.
Det innebär att jag har mera fritid och efter jobbet hann jag veckohandla maten och sen hem och byta om för att ta en löprunda i snöslasket.
Så fantastiskt skönt att rensa skallen på dagens eller veckans alla göranden, sortera och reflektera efter en fullbokad vecka och få återhämta hjärnan lite för kommande vecka ser ju likadan ut. En del svårigheter väntar och det finns en hel del klurigheter och olika infallsvinklar och arbetssätt även här. Spännande, spännande att arbeta med människan oavsett på vilket sätt.
Som sagt en 6,7 km lång springtur på 36 minuter och jag är som en ny människa, fylld av energi och redo att njuta av en helg i ledighetens tecken.


Trevlig helg!

Snart är sommaren här men glöm inte bort att njuta av dagen här och nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar