Gryning

Gryning

tisdag 24 mars 2015

Trek cyclcross


Väntar på att min Trek cyklocross, ska bli servad och lagad. I lördags tog jag den från lagården, dammade av spindelväven och drog till Falun o lämnade in den på service och byte av ett trasigt växelhandtag. I går ringde de och sa att cykeln inte skulle bli klar tills i dag nör maken skulle dit. De fick lov att beställa delar från Tyskland vilket skulle kosta 1500 kronor + arbete och nu undrade de om jag ville laga cykeln?
Men om jag inte lagar den, vad ska jag då ha cykeln till? Blir ju knappast billigare med en ny cykel. Bussig i och för sig att ringa och fråga innan de byter men en obrukbar cykel är väl dyrare än en reparation?
Jaha nu får vi se när min cykel blir klar, men jag får väl vackert vänta när jag är oteknisk och inte kan själv. Sen hoppas jag att någon vill cykla med mig, funkar både på asfalt grus och terräng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar