Gryning

Gryning

söndag 29 mars 2015

Sommartider hej hej

I natt var det dags för den årliga sommartiden, klockan ställs fram en timme så det blir ljusare på morgonen. Det är inget jag har några problem med snarare har jag tänkt att då kanske klockan är mera "normal" tid att vakna. Är ganska morgonpigg!
Kan se på sociala medier att en del upplever detta fenomen med sommartid mycket jobbigt. Någon hade även nämnt att det ökade risken för hjärtinfarkt när klockan ställs om. Förstår inte på vilket sätt det skulle göra det. Det är väl många gånger man får lov att stiga upp tidigare än den "inre klockan" vill? Nej jag förstår inte riktigt men jag går inte in i den diskussionen.


Som sagt jag trodde på en sovmorgon då jag ställt om klockan i går kväll så den var 23:30 då jag la mig för att sova. Tänkte att jag skulle få sova till 06:30 i alla fall, men nejdå halvsex var jag klarvaken. Gjorde ett litet försök att somna om, vilket var dömt att misslyckas.
Men en sak är säker, när det är tidig morgon snön vräker ner och det blåser utomhus då är det faktiskt väldigt mysigt att sitta iklädd morgonrock och inlindad i en mjuk filt och dricka nybryggt kaffe och lyssna till tystnaden. Det doftar gott och det är varmt och skönt och jag är tacksam över att ha tak över huvudet och få vara inomhus. Vad spelar då lite sommartid för roll?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar