Gryning

Gryning

onsdag 1 april 2015

Tisdag = Intervaller

Dagens intervaller var tvåhundringar. Uppvärmning blev en transportsträcka med lätt löpning upp efter Backselsvägen. Tänkte köra intervallerna på grusvägen mot soptippen, men tyvärr var det väldigt blött och kladdigt där så vi valde att springa asfalten istället. Det var inte det bästa då jag inte gillar asfaltlöpning pga att underlaget är i hårdaste laget för mina ben.
Hur som helst så körde vi 6 st tvåhundringar, den första var 220 meter men sen kortade vi till ganska precis 200. Hade 30 sek. vila mellan hårdkörningen Alltså man tror inte att det ska vara så jobbigt att springa en kort sträcka men det kan jag garantera att det är.
Men 6 stycken blev det farten blir ju inte så hög för en gammal tant men jag lovar att jag försöker göra mitt bästa. Men jag tror jag skulle behöva tjuvträna lite för att hänga med min fina löparkompis.


Funderar lite på att hänga på måndagsgruppen någon gång men än har jag inte vågat. De springer säkert allt för fort för mig. Men det vore kul och om de springer i från mig så hittar jag ju alltid hem själv :)
Efter tvåhundringarna blev det nedjogg på ca3 km. Skönt och uppiggande efter en dag inomhus.



Det var vi två som lekte i dag, men utan hjälm


God Kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar