Gryning

Gryning

torsdag 16 april 2015

Påsk

Vilken fantastisk påskhelg!!
En helg där dagarna ägnats till stor del åt skidåkning i strålande sol och på en skare som burit mig över många ställen.
Jag har ju alltid sagt att om jag en dag skulle bli miljonär eller åtminstone ekonomiskt oberoende då skulle jag resa världen över och leta snö och vårsol och skida mot solen. Jo, faktiskt det är en dröm jag har. Att få känna solens strålar värma mitt ansikte och vinden blåsa i håret och uppleva doften från snö och ljudet från skidorna när de glider fram över snön.
Nu tror jag ju inte på att det skulle hända, så då får jag passa på att njuta av vårsol och skare i lite mindre omfattning och jag är faktiskt mycket nöjd med det och livet som det är.
Jag tycker om att röra på mig, att vara ute i friska luften och se mig omkring. Jag spanar in spår och lyssnar på ljuden i skogen och försöker ta vara på stunden.
så varför sträva efter något annat när livet är bra som det är?


Så ta vara på dagen för livet är ju här och nu!

                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar