Gryning

Gryning

söndag 19 april 2015

Löpning och MTB med kamera


Att vakna till solsken ger mig energi och efter frukost så knytte jag på mig mina gamla icebug orienteringsskor och gav mig av upp i skogen. Det är så skönt att ha en stig som utgår från tomtgränsen där jag kan välja att springa åt flera olika håll. Nu börjar snön smälta så snart kommer man att kunna komma fram överallt i skogen. Men då skoteråkarna kört så är underlaget så pass hårt att det är helt okej att ta sig upp till skidspårets pistade bana som var toppen att springa längs. Mötte en skidåkare annars var det folktomt och det är verkligen på sluttampen att kunna ta sig fram på skidor. Att springa 14 km i snö som börjar tina känns nästan som det dubbla då man halkar trots spikdubb, men jag tänker att det känns lätt när man sen springer på fast underlag. Dessutom är det skönt att springa i skogen och lyssna till fågelkvitter.


Var grymt sugen på att cykla, har ju ännu inte tagit mig ut på någon tur så jag packade ner kameran i ryggsäcken och tog fram MTB:n. Det blåste ganska mycket men jag tog riktning söderut och då fick jag ju vinden i ryggen, ett tag...
Stannade till vid forsen och gick en fotorunda och samtidigt njöt av solen till forsens brus. Hoppade mellan stenar och balanserade på stockar som drivits med vårfloden nedströms och spolats iland. Vad som är sorgligt är alla trasiga glasflaskor som låg med det trasig uppåt och jag kan inte förstå varför folk inte kan ta reda på efter sig. Dessa flaskor kan ju ha varit hela när de blivit lämnade, men sen dragits med vid översvämningar och slagits sönder. Tänker på alla djur som kan skadas. Så skärpning!! Orkar man bära med sig flaskor fulla då orkar man fasen också ta med dem hem!!


Som sagt förutom trasigt glas så var det skönt att bara sitta på en varm sten och titta på änderna i strömvirvlarna och bara njuta. Cyklade sen vidare söderut och upptäckte lite nya cykelvägar innan jag tog vägen över bron och styrde upp mot den kraftiga motvinden som jag sen fick klyva resten av den 30,5 km långa runda jag tog i dag. Hur öm rumpan kommer att vara i morgon, jaja lite får man lida för att ha njutit av en cyklande fotorunda.


                           
                                                  
                                                                                                                                                       



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar