Gryning

Gryning

söndag 31 juli 2016

Backintervaller på historisk mark



Efter besök hos frissan och ett trevligt födelsedagskalas så var jag laddad för en löptur runt Hosjöholmen. Sprang förbi Falu kanotklubbs träningsplats där barnens kusin har sin hemmaarena. Därefter förbi Höjen där Svinhufvudätten ska ha haft en del rötter och som maken härstammar från. Sveden passeras med Linnes Bröllopsstuga som syns på fotot. Väl värd att besöka och ta en fika i en härlig trädgård.
Sedan bär det av upp mot Jämmerdalen innan jag viker in i skogen och ner mot Rottneby där det är dags för backintervaller. Det har varit alltför mycket mellanmjölksträning så nu ska hjärta och lungor få sig en omgång. Fegat nog länge och känt efter om jag har ont här och där, men nu får det bära eller brista. Intervaller är ju kul så nu blev det 10 st backintervaller a 30 sek. Får väl inte chocka kroppen för mycket :) Så det fick räcka för idag. Totalt 11 km löpning innan jag kom fram till min kära svåger och svägerska där jag sedan i fint sällskap avnjöt en god middag. Tack alla inblandade för en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar