Gryning

Gryning

torsdag 21 juli 2016

Skogens Guld

Skyndade mig hem efter jobbet och slängde i två hinkar, stövlar och en vattenflaska och stack till skogs. Har redan plockat närmare 10 kg hjortron på denna myr. I dag när jag kommer så är alla bär mogna och det är bara att plocka. Soligt och varmt så linnet åkte av och där gick jag allena i behå och plocka. Inte en människa så långt ögat nådde såklart. Alla dansar väl denna vecka då det är Dansbandsvecka!
Så på drygt två timmar var hinkarna fyllda och jag åkte hem. Solen höll på att gå ner mellan björkarna och tranan ropade i fjärran. 
Magiskt!
Idag har jag träningsvärk i baksida lår pga två timmars framåtlutande kropp. Men det är det värt. Nu blir det syltkokning. Det blir gott det i vinter framför brasan, varm hjortronsylt och vaniljglass. Mums!
Skogens guld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar