Gryning

Gryning

söndag 31 juli 2016

En händelserik dag på MTB

Denna söndag är märklig på flera sätt.
Man väljer sin väg genom livet och valen påverkar såklart fler än den som väljer. Iallafall vissa val. Sen kan det även göra det när man tränar. 
Jag har ofta bestämt i förväg vart jag sticker om jag ska springa eller cykla mountainbike. I dag var det makens tur att bestämma, men jag föreslog ett litet tillägg.
så vi drog i väg på våra cyklar och vid en rastplats längs vägen ropar maken till och säger att det låg någon där. Innan jag hinner stanna så rullar vi några hundra meter och och jag upprepar hans ord.
Va, ligger det någon där?
Ja svarar han. 
Men då måste vi väl vända, och se om denne behöver hjälp.
Jo, tycker maken.
Så vänder vi och jo då mycket riktigt ligger det en person där, tillsynes livslös med en stor hund bredvid. Vill liksom inte gå fram utan kikar lite och ser hunden röra på öronen. så han lever iaf.
Ringer först polisen, men ändrar mig och ringer 112 och och i det ögonblicket vaknar personen till liv och frossar så han skakar och vill att vi ringer ambulans. 
Ambulans kommer och så småningom kan vår träningstur fortsätta.
å det var ett sätt hur våra livsval kan påverka andra en dag som denna. Mängder av bilar hade åkt förbi, men ingen hade stannat eller reagerat.

Cykelturen blev till ett superbra träningspass och dagen fortsatte sedan med fönstermålning och rivning av verandan på övervåningen som ska få nytt golv och nytt räcke. Så jag använde kofoten och arbetade på en stund tills det var dags för en middag hemma hos far.

En minst sagt händelserik dag som påverkat liv på olika sätt.
Pappa på sin 84-årsdag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar