Gryning

Gryning

måndag 25 juli 2016

Träningsvärk efter hjortronplock, jo, så klen är jag tydligen

I går tog jag mig ut på ett kortare löppass efter en veckas uppehåll från löpningen. Ja ett styrketräningspass har det blivit iallafall. Varför då uppehåll i löpningen då jag verkligen behöver få löpstyrka, mil och höjdmetrar inför Höga Kusten Trail Marathon?
Jo, det kan jag tala om. Efter onsdagens hjortronplockning där jag verkligen var ihärdig och sprang som gazell i snabb takt över myrarna och med rygg och armar nere i marken i stort sett i drygt två timmars tid så hade jag en enorm träningsvärk i mina hamstrings!!!
Mina baksidor gjorde väldigt ont med andra ord och på morgonen skulle jag vända mig om i sängen och får kramp i baksida lår!!! Shit alltså, av att plocka bär!
Jag som ändå brukar köra myrlöpning, men att gå framåtlutad konstant tog alltså hårt.
Men allt som inte dödar det härdar, så förhoppningsvis så kanske jag trots allt har nytta av den "träningen" när musklerna fått återhämta sig och mjuka upp. Om inte annat så har jag nu många burkar med hjortronsylt till vinterns pannkakor och tänk bara varm hjortronsylt och vaniljglass!!

Så i går i värsta sommarvärmen strax innan Tor brakade loss med sin hammare så tog jag lite höjdmetrar i obanad terräng upp på berget bakom vår gård.
Försöker springa en del offtrail för att få styrka i ben o fotleder med tanke på terrängens utseende i Skuleskogen.
Inser just nu att det är bara en månad och en vecka kvar tills det är dags.
Vill ni läsa mer så följ länken
http://www.hogakustentrail.se/



 

Här ovan ser ni lite hur det ser ut, sen är det många partier med ren blockterräng, för att inte tala om de branta ställena. Men det ska bli kul, jättekul!! Och ont.....!!! Men skönt ont! Jorå, så att lite crazy är jag nog :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar