Gryning

Gryning

söndag 23 oktober 2016

Första dagen på Kreta

Det har gått en vecka sedan vi kom hem från Kreta och Platania. Förra söndagen sprang jag 5,9 km innan frukost i kortbyxor och linne i sol och värme. I dag var det långtights, långärmad funktionströja + en kort ovanpå och vindjacka, pannband och handskar i 0 gradig temperatur och snöslask. Härliga kontraster!
Insåg i dag att mina sealskin strumpor ska fram för det var kallt åt fötterna.
Gillar att springa på nya ställen och jag försöker alltid att ge mig ut på lite rekognoseringsrundor när vi är på resa. Så att söka sig från turiststråken för att hitta andra små pärlor är spännande och gör att man får se lite andra saker än bara stranden och pubarna.

Så gott att sedan nyduschad, nysprungen få gå och sätta sig och äta hotellfrukost. Mums!!
Nyätna och glada tar vi sedan ryggsäcken och går på spaning tillsammans jag och maken. Vi går upp till bergen, genom olivlundar, får vända om då vägen tar slut. Sker ny vägar uppåt i bergen och på toppen så får man en underbar utsikt inåt landet. Så första dagen vandrade vi 3,5 timmar och svalkade oss i poolen vid hemkomst.
Dagen därpå blev en lat dag i solen vid poolen med läsning och återhämtning. Det är ju semester så självklart ska man sola och bada.
Men efter 6 timmar på rygg har jag fått nog så när maken går till gymmet så drar jag ut på en ny runda.
Vi gör några flera vandringar uppe i bergen och jag tar en längre springtur en dag där jag springer genom apelsinlundar och olivlundar och jag vill starkt rekommendera andra att göra samma sak på sina semestrar om man vill se mera av landskapen samt hur folk har det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar