Gryning

Gryning

lördag 22 oktober 2016

När husmor och Anneli argumenterar

Oktober, löven faller ännu, termometern visar 1 plusgrad och det kommer ner något från himlen som liknar snö. Ni vet det där vita, goa, mjuka, kalla som kittlar så skönt i ansiktet och som är helt underbart att åka skidor på.
En del tycker att det där vita är kallt, blött, sticker i ögonen, tungt att skotta och bara ställer till elände. Ja, man har ett val till hur man ska förhålla sig till all nederbörd, precis som till alla livshändelser. Själv väljer jag att iallafall försöka se det mesta ur en positiv synvinkel och gilla läget. Men även jag är bara människa och visst kan det vara svårt ibland..

Men hur som helst. Husmodern i mig säger att fönstren borde putsas innan det blir för kallt, men
Jag, Anneli tycker att jag borde få springa. Så Husmodern och Anneli överväger under 5 minuter, argumenterar fram och tillbaka, men Anneli vinner!! Hon säger till Husmodern att om någon klagar på skitiga fönster så är det bara att putsa.

Så på med kläder, funktionströja, och vindjacka handskar och pannband och lå är jag långtights, lite mera kläder än förra lördagen så det var kortbyxor som gällde när jag sprang på Kreta. Sen stack jag upp i skogen direkt via min egen stig och genom Kvarnstenbrottet och runt Flykten. Förvånansvärt pigga ben i dag faktiskt och 15 km senare är jag åter hemma. En skön runda i mystempo dvs 6,40 tempo. Nöjd och glad och efter en dusch så sitter jag med en kopp kaffe och macka vid brasan.
Det är väl livskvalite´om nåt, iallafall för mig och det är ju mig det handlar om :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar