Gryning

Gryning

torsdag 19 januari 2017

Insatsstyrka

Hjärtat bultar, svetten droppar och skräcken griper tag i mig som en kall isande hand som vill slita hjärtat ur kroppen när jag ser en stor svart Hilux komma rullandes och det plötslig öppnas eld av ett automatvapen. Fler  svarta stora bilar kommer i full fart mot huset där jag försöker tar skydd på golvet under de stora panoramafönstren. En insatsstyrka med ett tiotal poliser kommer springande i skottsäkra västar samtidigt som jag snabbt försöker tänka ut var alla befinner sig. Barnen är i rummet bredvid, hela släkten är här och jag måste rädda barnen från det onda som sker därute. Snabbt ålar jag mig fram och lyckas få upp dörren in till rummet intill där barnen är på väg att klä på sig och ut i snön för att leka......
Åh, herreminskapare är det konstigt att jag vaknar febersvettig med ett huvud som bultar och en gastkramande rädsla, innan jag inser att allt var en surrealistisk dröm.
Klockan är 04, men det är omöjligt att somna om och jag drar mig till minnes att jag såg en liknande bil utanför vårdcentralen i grannkommunen igår, men var resten kom ifrån vet jag inte.

Nu är kvällen här och jag hoppas slippa ha insatsstyrkan i sängen i natt :)
Trevlig kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar