Gryning

Gryning

onsdag 25 januari 2017

AktivX stakning och saxning

Vädergudarna har varit med oss och lät oss få kanonspår i dag när AktivX körde teknikträning för de nio härliga tjejerna som verkligen ser ut att njuta och ha skoj på våra "träningar".
Några tycker att det är svårt att få på stavarna så jag körde min barngrej alltså den jag brukade ta på Bamses skidskola för typ femåringarna och då förstod de!! Då fattade de hur enkelt det är att ta på stavarna ;)
Nu undrar ni förståss hur man gör, eller hur? Jo då, erkänn att ni är lite nyfikna!?
Jo, då är det så att en fisk kommer simmande under isen och ser en liten ljusning i det borrade ishålet (stavremmen) Där uppe surrar en fluga (ovanför stavremmen) och vips vill fisken ta flugan (handen sticks in genom handremmen underifrån) och nyper till med fingrarna runt staven och tar flugan, och då sitter staven och remmen rätt!!!!
Så nu är staven på och vi kan börja värma upp utan stavar innan stakträningen började i dag. Vi körde ett par rena styrkeövningar, smirrestaken och magövningen  som ser så rolig ut :)
Nu bara väntar jag till nästa onsdag för och höra om dessa övningar gav träningsvärk. Jag var väldigt snäll och lät de bara köra två styrkeövningar så kanske de klarar sig.
 Nu har vi hunnit med alla växlar på klassisk skidåkning och de har många verktyg att jobba med så nästa gång blir det lite brantare backe som vi ska köra både upp och ned för att övervinna vissa rädslor och sedan är det bara att träna upp kondition och styrka för att orka åka teknisk rätt.
Efter att vi avslutat kursen som vara en och en halvtimme så tog jag ett varv själv runt 7,2 km.
En fin kväll med glada skidåkare, vilken förmån att jobba med det man gillar!
Fartställning i utförsbacke :) Var är skidorna???

Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar