Gryning

Gryning

söndag 15 januari 2017

En "Canon"kurs

I går var det dags för att bruka min julklapp! En fotokurs med Fotonova från maken. Har haft min kamera några år, en Canon och dessutom har jag sonens kamera också hos mig. Canon bägge två, men jag har inte testat så ofta med olika inställningar men har väl ändå lyckats fånga en del vackra bilder. Gillar ju liksom naturen, skogen och fjällen men också detaljer och ser ofta tomtar troll och annat oknytt som en del inte anser att finns. Jaja, det är inte alla som har förmånen att se dem :)
Vi höll till i bystugan i Fors med teori och mitt på dagen drog vi upp till fäboden Liselen. Det var kallt minus 19 grader på morgonen, strålande sol och klarblå himmel. En oerhört vacker dag med andra ord så att gå runt på vallen och få fotografera och testa olika inställningar var givande och roligt.
Vi pulsade och och knäppte, skruvade och kikade, skrattade och lyssnade till Berit Djuses instruktioner.
När vi kom tillbaka till bystugan serverades vi en mycket god vegetarisk lasagne som Karin Persson hade klar för servering när vi kom åter. Därefter följde en stund där vi kikade på våra bilder, valde och ratade, berömde och gav positiv kritik till varandra och gav tips på ändringar.
Vi fick även förmånen att besöka kursledarens studio och se var hennes mörkrum är under uppbyggnad.
Dagen gick fort, var intressant och lärorik. Faktum är att jag nu klickar lite mer på kameran, justerar inställningar och vågar ändra och testa och på så sätt lära mig mer.
Så nu är det bara att fotografera mera :)
Nedan några bilder som jag tog.
Kan varmt rekommendera en kurs hos Berit Djuse Fotonova! Den kommer att bli Canon oavsett Canon kamera eller annat märke ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar