Gryning

Gryning

lördag 4 februari 2017

Jodå jag är allt ett original :)

När maken jobbade så passade jag på att ta ett lugnt klassiskt skidpass runt Skinnarloppspåret. Det var riktigt bra spår runt hela banan. Ett par ställen där det även snörika vintrar brukar komma fram en sten annars var det lite blåbärsris, men med tanke på den lilla snömängd så får vi var nöjda. Blir förvånad att så många bara åker konstsnöbanan då det finns längre spår. Visst är spåren fastare och som rälsar längs konstsnöspåret, jämfört med lite sämre spår och något sladdriga efter 21:an. Alla gör såklart som de vill, men personligen finner jag inte något riktigt nöje av att varva på en kort bana när det finns längre. Tänker också att de som ska åka Vasaloppet skulle ha stor nytta av att åka i sämre spår om de inte räknar med att vara med de typ 1500 första för då är väl spåren intakta om inte det blir en massa nysnö. Annars så kanske det blir dåliga spår och har man då åkt i rällsspår hela tiden så lovar jag att det blir jobbigt med 90 km. Men som sagt jag respekterar era val, det är det som är så skönt med oss människor. Ingen är den andra lik, vi är alla unika och genuina original av oss själva.
Jag uppmanar er att verkligen förbli era egna original också så ni inte gör er själva till en kopia av någon annan, för vi är verkligen värda att få vara oss själva.
Så som ett original av mig själv åkte jag 28 km skidor i dag och njöt av varje sekund. Bra fäste och bra glid och en kropp som blev raskare ju längre jag åkte. Det är liksom då känslan är skön!
I morgon bär det av till Tandö och ett test av Sixten Jernbergbanan. Det blir roligt.
Som sagt kom ihåg att vara ditt eget original!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar