Gryning

Gryning

måndag 22 juli 2013

Första semesterdagen

Började min semester med att gå till tandläkaren, en gratis undersökning som jag tydligen fått för att jag var snäll och svarade på en enkätundersökning i vintras. det är väl inte precis en sådan undersökning som jag skulle planerat in annars, men visst, det är bra att ha tänder som fungerar så jag åkte dit. Min tandläkare var smått irriterad för dagen, hon var tydligen den enda tandläkare som jobbade just nu och ansvarade för 72000 personers tandhälsa. Det är ju kanske inte så lätt och tanken hade slagit henne vad som skulle hända om hon sjukskrev sig. En person i Särna som behövde hjälp akut fick lov att åka till Borlänge.... Hm, och så ska vården vara lika i Sverige, eller gäller inte det under semestern?? Nu var hon ju självklart trevlig som alltid med mig, vi har ju dessutom barn el. barn är de inte längre heller men det är så att våra barn gick i skola tillsammans och är kompisar så vi har en del gemensamt. Så det är faktiskt roligt att ses. Dessutom tyckte tandsköterskan att jag var fin i håret. Gissa om hon gjorde min dag!!! Blev så glad då jag bara gått ur sängen o kammat mig. Så nu funderar jag på att skita i hårmousse och hårfön för en hårstajlare blir jag ändå inte. Tack fina Eva!!!

Åkte sedan hem och började rensa, kasta och städa i lagårn- Kära hjärtanes vad grejer som finns där,  men i dag fick vi i hop två vändor till soptippen. Kommer nog att få ihop några lass till såsmåningom, men det är en början. Fick dessutom upp en hylla på verandan och det blev fint.
Har dessutom tvättat tre maskiner tvätt, oljat två fönster och gräddat pannkakor samt avnjutit dessa utomhus med hjortronsylt och vispad grädde tillsammans med maken o dottern. Därefter blev det en promenad i skogen med dottern och hunden samtidigt som vi passade på att plocka lite hjortron. En skön kväll på hjortronmyrten.

Mina Salomon speedcross kom i dag, så i morgon ska de invigas. Har gått med dem inne en sväng och de känns sköna och rätt storlek var det. Ser framemot att testa dem i morgon.
Kram och God Natt där ute. Nu fortsätter Bond filmen.

Ps har fikat med brorsan och prata med mina andra fina barn i dag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar