Gryning

Gryning

torsdag 18 juli 2013

Salomon speedcross

Efter en dag på jobbet, på en annan avdelning än jag normalt arbetar på så satt en pizzamiddag med familjen bra. Det var sonen och hans sambo som var sugna på det efter en veckas fiske i fjällen. De var på genomresa bara och stannade till med ett gäng pizzor åt oss. En varm kram av min fina som var härligt att få. Sen är ju yngsta dottern också hemma eftersom hon och hennes sambo hyr ut lägenheten när det dansas här hela veckan lång. Far förgyllde kvällen med oss också.
I kväll/natt kommer dessutom äldsta dottern med sambo och barn hem. Ska bli härligt att krama om allihopa.
Nu snart är dt dags för semester, ska nog lägga mig snart så det blir morgon. För i morgon jobbar jag sista dagen sen blir det 3 veckors ledighet och dem ska jag njuta av. Haha, vem njuter inte av lite ledighet, speciellt när jag nu frivilligt valt att arbeta en extravecka in på min semesterperiod. Det är verkligen konstigt hur man undermedvetet börjar slappna av och känna tröttheten komma inför stundande semester.
Men jag ska inte vila, jag ska springa!! Springa en långtur i fjällen på 47 km och 1000 höjdmeter. Japp ni hörde rätt, 47 kilometer. Fasen det är långt det. Fattar ibland inte varför jag inte kan ligga i hängmattan istället, men jag antar att det inte skulle vara jag. Jag gillar ju att springa och jag gillar att vara i fjällen och vi ska vara ute länge och vi ska fota naturen dessutom, så det kommer att ta tid för oss, ingen höjdartid här inte, bara så ni vet. Har ett par insprungna Icebug som jag ska springa i, men kunde inte låta bli att klicka hem ett par Salomon Speedcross för kommande springturer. Hoppas storleken blir rätt bara. Det har varit dåligt väder en tid i Jämtland så nu hoppas jag vädret blir bättre för det är lättare och roligare med uppehåll och gärna sol. Men blir det regn och blåst eller snöfall så ska inte det stoppa mig i alla fall.
Här är min nya sko, blir du och jag i fortsättningen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar