Gryning

Gryning

tisdag 27 januari 2015

Mora, skate och klassiskt på en och samma dag

Efter en tur till Mora i dag är jag besökte lasarettet för en privat sak passade jag på att hälsa på mina "gamla" kollegor på avdelningen. Det är så härligt att få komma dit och känna lite av den arbetsgemenskap och glädjen jag kände när jag arbetade där. Hade jag inte bott så långt ifrån hade jag inte bytt arbetsplats, men nu är jag ändå lyckligt lottad och trivs kanonbra på min nya arbetsplats. Kan dock sakna lite av det praktiska arbetet, men var sak har sin tid och jag mår bra av att slippa åka bil 2 timmar varje dag. Så jag gjorde rätt i det svåra valet, men som sagt så roligt att träffa er alla där borta å 61:an. Ni finns i mitt hjärta.




Efter att ha intagit en god semla och kopp kaffe åkte jag hem och bytte om för ett träningspass. Snabbare att byta om har jag nog aldrig varit. Efter femton minuter var jag i skidspåret redo att köra ifatt lilla P och hennes hund. Vi skulle träffas och hon stack lite före mig. Solen sken och det var 9-10 minusgrader. Helt sagolikt i skogen och det var bara att sätta fart, men oj vad trögt det gick. Mina ben var trötta, tekniken var som bortblåst och det var kämpigt. Försöker ta i och kommer till slut upp till delningen på tolvan o femton. Där står de och väntar på mig, en hund som vrålar av glädje, lilla P och en annan kvinna som samtalar med varandra. Tack o lov nu fick jag pusta ut. Att sticka iväg ouppvärmd i full fart är drygt.
Vi åker Skinnarloppspåret och det är så fantastiskt vackert ute på myrarna med rimfrost och snö som gnistrar i solljuset. Vem som helst kan bli poet en sådan dag när solen är på väg ner bakom trädtopparna. Det enda var väl det att mina skidor gick tungt i den kärva snön och mina ben var definitivt inte pigga, men vi kom runt och ner till bilen igen efter 15 km åkning. Allt som inte dödar härdar. Eller som Paolo Roberto säger, trötthet är bara vekhet som ska ut :)


Snabbt hem o äta, duscha och sen iväg med klassiska skidor för att hjälpa ett gäng glada skidåkare att få tekniken att stämma lite bättre. Så det blev en och halv timme till i spåret denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar