Gryning

Gryning

tisdag 23 juni 2015

Snart så är det min tur

Än har jag inte börjat, men snart så.
Det börjar kännas att det snart är dags.
Intensiva dagar än några veckor.
Telefonsamtal, lyssna, känna, rådgiva, fixa, ordna, trösta, stötta, motivera, administrera, boka, vårdplanera, kvalitetsregistrera och dokumentera och säkert en massa mera.
Men snart så ska även min nedräkning inför semestern börja.
Väntar en liten stund till med det så jag inte räknar fel ;) 


Däremot planerar jag, provpackar och funderar.
Ska jag gå här eller där?
Den leden eller den andra?
Hur många övernattningar?
Hur mycket ätbart per dag i ryggsäcken?
Kommer vattenflödet att vara högt med tanke på vadställen?
Hur mycket vågar jag minimera min packning?
Ja, frågorna är många och det är spännande tycker jag.
Största utmaningen blir förmodligen att våga vara lättpackad och då menar jag inte lätt packad, som berusad, utan en packning som är lätt.


Så detta är vad som rör sig i mina tankar just nu och jag läser kartor var dag. Tänk att en karta aldrig kan bli tråkig.
Så igår och idag vilar jag totalt utpumpad från all fysisk aktivitet, förutom en 30 minuters promenad med maken i morse innan jobbet förstås.


Trevlig kväll!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar