Gryning

Gryning

tisdag 16 juni 2015

Date i hemlighet kl. 06:00

Tisdagar och torsdagar klockan 06:00 har jag en date. Det är hemligt än så länge eller ganska hemligt i alla fall. Att vara över femtio år och dejta är väl inget man ska prata högt om kanske.
Men nu är det så och då gäller det att tacka ja till de dejter man får så här i medelålderns höst.
Shit, vad hemskt det där lät, precis som jag skulle vara åldersnojig.
Är jag det? Nej jag tror i alla fall inte det.
För det är inte ofta man har en dejt längre och jag måste säga att jag uppskattar dem. Jag hade gärna sett att jag blev dejtad ännu mera. Kanske en middag eller en resa, eller bara för att grilla en korv vid en lägereld. Jaja, önska kan man.
De här dejterna är i alla fall under tidig morgon alltså och uppskattade. Innan jobbet och jag smyger upp försiktigt för att inte väcka maken i sängen bredvid. In på toa, på med kläderna, en snabb titt i spegeln och en snabb tandborstning och en flourtablett, sen är jag redo. Går snabbt nerför den knirrande gamla trappen och där står min dejt!!
Han väntar på mig i hallen kl. 06:00 med ett tyst God Morgon. Sen smyger vi  oss ut genom dörren och låser.
Ut i dagsljus och solsken går vi tillsammans, en 30 minuters morgonpromenad innan frukost och jobb, min make och jag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar