Gryning

Gryning

söndag 14 juni 2015

Söndagspass

Vädret spelar mig tydligen ett spratt, eller så förbereder det mig för vad som komma skall.
Efter en underbar helg med barn och barnbarn så blev huset plötsligt tyst igen efter söndagens frukost. Hade planerat för ett par vilodagar när de små var här, men vi tog faktiskt en promenad i går. Nu låter inte det så märkvärdigt, men jag satte lillan i ryggsäcken/bärselen o med tio kilo på ryggen blev promenaden upp till Vätons topp via vägen som ett träningspass i alla fall. Härligt att få ha en ettåring på ryggen som glatt ropar "titta" åt det mesta. Att sedan få umgås med dottern under tiden var fantastiskt.
Men så blev det plötsligt tyst i huset igen när de gav sig av ca 50 mil norrut efter frukost.
Förra veckan blev de flesta träningspass förlagda till backar och det känns i vaderna kan jag säga. Med anledning av det så blev dagens långpass bli längs grusvägar där det var relativt flackt. Kallt och blött var det efter några dagars värme så det blev långa tights och långärmad funktionströja i 12 graders värme. Hade faktiskt fullt sjå att få upp värmen i regnet. Passet blev 17,3 km långt och det var nog så bra då ett par av grusvägarna var nysladdade och mjuka att springa på.
Kan lova att duschen kändes himla skön efter den löpturen.
Även om jag gillar att springa i värme och sol så är det bra att mentalt förbereda sig och träna även om det är kallt och blött. På fjället i augusti kan det ju faktiskt snöa, precis som det gjort i Vålådalen idag så lite regn är ju liksom ingenting :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar