Gryning

Gryning

tisdag 9 juni 2015

Mountainbike runt Vallsjön

Tisdagkväll och solsken och inte nog med det, värmen har kommit, i alla fall i dag. Idag skulle jag göra premiär och åka med Mountainbike i Malunggänget som skulle träffas kl. 19:00 vid campingen. Skulle jag orka hänga med? Pallar min cykel? Oteknisk som jag är och inte lyckats fixa växlarna så jag bara har tre växlar på mellandrevet som funkar. Inte har jag cykelskor heller, men jag har i alla fall lite kondis och hittar gör jag så jag kommer ju alltid hem även om jag blir frånåkt.
 Så jag åkte dit och det var 5-6 stycken som hejade glatt och jag kände mig välkommen. Sen kom fler och fler och vi blev ett gäng på ca 20 glada cyklister som drog i väg runt Vallsjön. De som ville kunde ta topparna, Middagsberget, Stabergsklacken och Byråsen, men det har jag gjort förut och jag hade lite känning av helgens långpass i benen så jag kände inte för några mjölksyrautmaningar i dag. Vet faktiskt inte hur många som tog bergsutmaningen, men bra jobbat av allihopa som kom och inte låg hemma på soffan ;) Jag är glad att jag inte antog dessa backar idag i alla fall, jag vill vara fräsch för ett långpass till helgen och då finns ingen anledning till tunga backar när jag inte kan använda de lättaste växlarna på cykeln.
Blev en fin runda på 20 km runt sjön och det var riktigt kul att ha sällskap av andra.
Väl hemma hade jag avverkat 32 km på ca 1timme och 30minuter. Och benen var pigga när jag klev av cykeln.


Lånat foto av en i gruppen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar