Gryning

Gryning

söndag 16 augusti 2015

Cykeltur är en fin belöning

Gårdagen ägnades åt arbete i trädgården, målning av fönster, eller i alla fall runt fönstren, annars är det svårt att se ut. Jag plockade blåbär i skogen ovanför gården tillsammans med dottern. Åkte ut till sommarstugan och planterade några buskar. tänk vad mycket man hinner när man tar en vilodag!
I dag blev det också skrapning av verandaräcke och målning av ena husväggen, liksom hallonplockning i trädgården och därefter kokade jag drottningsylt. Snacka om effektiv dag.


Efter tvåarbetsamma dagar så belönade jag mig själv med att ta en tur med min cyklocross. Gjorde en härlig tur från kyrkan i Ä-bo via Granåbron och Haftahedarna och tillbaka hem. 40,2 km i solsken och vackert landskap. Hade förvånansvärt pigga ben och var hemma efter 1 timme och 35 minuter.
Så nu hoppas jag att benen håller för Vasastafetten nästa helg. Får bli ett intervallpass på tisdag och känna lite om allt håller efter fjällmaran :)




DSC_0148.JPG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar