Gryning

Gryning

måndag 22 april 2013

Bara stigar

Snart dags att sätta sig i bilen för att åka till jobbet. Hemma igen i morgon, tack och lov har jag mitt lilla övernattningsrum där jag kan koppla av mellan arbetspassen. Nattsömnen skulle bli väldigt kort annars eftersom jag har en bit att pendla till och från arbetsplatsen. Alltid lika spännade att jobba, men vet aldrig hur mycket det är att göra eller vad som kan ske under ett arbetspass. Inget är förutsägbart i vårt yrke, men det är ju det som är spännande, intressant och utmanande. Ingen dag är den andra lik och nya möten med människor och situationer sker dagligen.
Tog en löptur i morse, gillar att ha sprungit innan jobbet. Blev glatt överraskad att stigen i skogen ovanför oss var i stort sett bar, iaf fullt springbar. Härligt att slippa asfaltsvägar. Körde 10 stycken 45 sekunders intervaller med lika lång joggvila mellan. Det var verkligen inga fräscha ben på min kropp i dag. Tungt som bara den, men jag plågade mig igenom dem iaf och nu blir det en välförtjänt vilodag i morgon. Kan nämna att jag fortfarande har träningsvärk i magen efter skrapande av trappen i fredags, känns liksom i sneda bukmusklerna, skönt att veta att jag tydligen har sådana och inte enbart "kärlekshandtag".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar