Gryning

Gryning

måndag 29 april 2013

Tidig morgon

Gillar att vakna tidigt när jag har ledig dag. Dagen blir så mycket längre och jag kan göra mera roliga saker, för vem vill sova bort en halv förmiddag?? Sova länge har jag aldrig varit bra på. I vår familj har vi alltid vaknat tidigt. Vad sägs om min Mormors uttryck:
"- Har jag inte gjort bulldegen före halvåtta, då är det ingen idé att börja" 
Den gillar jag!!

Så jag steg glatt upp ur sängen, maken hade redan dragit till gymmet (han är dock inte lika morgonpigg, men stackarn har vant sig). Bryggde en stor kopp kaffe och läste dagstidningarna på nätet.
Därefter "Hänt i dag/natt/senaste timmen/minuten/eller här lever jag mitt liv alltså FACEBOOK. Fb är ett bra nätverk om man vill, sen kan en del lägga ut hela sitt liv här, en del använder det som klagomur, man läser om folks besvär, att de har bajsat på sig o kräkts och bakat bullar och .............ja precis allt går att läsa. MEN man får komma ihåg att allt INTE är sanning. En del skriver med glimten i ögat, en del vill ha bekräftelse, en del lever sitt hela liv här och det är bara den personen som egentligen vet och då är det helt okej.
Jag använder Facebook ofta, väldigt ofta, ibland seriöst för att snabbt få tag på en vän långt bort som jag inte når via mobilen, ibland för att skämta och ibland för att väcka debatt i intressanta frågor, men med glimten i ögat  :P

MEN att Mobba och peka ut folk på Facebook är fruktansvärt och då spelar det ingen roll vilken ålder eller kön det är på personerna. Det värsta av allt är när äldre människor namnger och skriver rent av elaka påhopp på personer som känns igen dels av dem själva med också av andra personer. Det är INTE okej. Personerna har inte en rimlig chans att försvara sig och sådant borde inte få hända.

Trapprenovering
Nu är klockan 10.50 och jag har diskat och tvättat och hängt två maskiner tvätt, vikt ihop kläder, ätit två frukostar (ja, det är helt okej för mig) skrapat bort spackel på två trappsteg (värsta styrketräningen) och nu är det dags för FIKA igen (Ni ser det finns sååå många fördelar med att vakna tidigt :D









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar