Gryning

Gryning

fredag 26 april 2013

Sjukt nöjd

Vaknade och drog upp rullgardinen och såg att backen var vit. Det har snöat i natt!! Min lediga dag och jag som skulle springa intervall eftersom benen var sega och bara kände för skogspromenad i går. Fokus på frukost och sen var det bara att mentalt ladda för träningspasset. Lite snö på backen gör väl inget. På med Odlo funktionströja, tights och Odlojackan, fick bli mössa och handskar också, men långkalsongerna klarar jag mig utan. Det är ju ändå 5 plusgrader och här ska springas.
Joggar drygt 2 km direkt hemifrån. Det är underbart att bo i närheten av skogen. Har en fin stig som lutar svagt uppför och där kör jag först 5 intervaller a´30-35 sek, ca 200-250 meter långa. När jag gjort dem tycker jag ändå att jag orkar två till och till slut har jag kört totalt 10 stycken. Sjukt bra gjort av mig som helst vill springa långt, länge och sakta.
Hade räknat med att intervallerna skulle ta lite längre tid, men jag får väl köra längre en annan gång. Jag är ju inte snabb precis så det är bra att försöka få lite fart på den här sega gamla kroppen.
Joggar sen hem ca 2 km och passet blev totalt en timme.
Nu ska jag in i duschen och när jag tittar ut nu så haglar det. Då är det skönt att ha gjort sitt träningspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar