Gryning

Gryning

lördag 27 april 2013

Snart dags

Solen skiner och det är minus fem grader ute och jag sitter vid frukostbordet med en stor mugg kaffe. Igår servade maken min cykel, en Trek cyclocross som jag ska ut påidag. Jag o dottern beger oss ut på en  7 milsrunda.  Blir att plocka fram funktionskläderna för både övre och nedre kroppsregioner samt handskar, mössa och givetvis hjälm som alltid sitter på vid alla cykelturer.
Det är en märklig grej tycker jag, att en del endast har hjälm när de cykeltränar men inte annars. Varför? Är inte asfalten eller marken i skogen lika hård oavsett om du tränar eller om du åker till jobbet. Har varit på Akuten och sett flera skadade som ramlat, blivit påkörda mm och hade inte de haft hjälm ja då hade de inte levt. Så hjälm är en billig livförsäkring!
Nu är det dags att byta om. Rapport från rundan kommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar