Gryning

Gryning

söndag 21 april 2013

Sovit dåligt i natt, men full av energi ändå. Påbörjar flytt av garderober, en till kontoret och en till blå rummet. För  nu äntligen ska heltäckningsmattan ut ur sovrummet för gott. Vadå för gott, tänker ni? Jo, när vi flyttade in så rev jag ut den och skulle ta fram trägolvet som finns under. Tyvärr låg masonitskivor över detta och fastspikade med miljoner spik. Då vi höll på med mera akuta åtgärder som att byta trossbotten i köket så bestämde vi oss för ett laminatgolv tillsvidare. Det visade sig att blev svårt då golvet inte var helt jämt vilket inte är så konstigt i ett 1800-talshus. Åkte till färgbutiken och beställde en plastmatta istället. -Kommer på lördag fick jag som besked. Underbart tänkte jag då blir vi klara under helgen. Lördag kom, men ingen matta, den var slut. Bestämmer oss för en annan och då ska den komma tisdag. Okej får gilla läget och väntar in tisdagen och glad i hågen åker jag dit. Men mattjäveln var restad 2 veckor. Då avbokade jag den och åkte till andra färgbutiken på vår ort och de skulle få hem samma matta tills på torsdag. Tack o lov äntligen skulle vi kuna göra klart och få upp vår säng. Torsdag kom, men vad hände med mattan. Åh ne,j den var ju såklart restad även nu. Blev så förgrymmad så jag avbokade mattan vänligt men bestämt. Åkte hem och rullade ut den orangebrunfula heltäckningsmattan igen och sa att dtta är ett tecken på att den ska ligga tills tid finns att få fram det fina trägolvet och så fick det bli. När hände detta??? Jo bara för 8 år sedan men NU ÄR DET DAGS för nu ska den UT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar