Gryning

Gryning

fredag 19 april 2013

Dubbla träningspass

I går skulle det bli sol enligt väderleksrapporten och såklart finns den, men de grå molnen och spöregnet skymde den. Skippade ju gårdagens träning för att det blåste halvstorm och regnade så idag var det bara att byta om, dra på svarta tightsen, en funktionströja o dra Odlojackan utanpå den. Pannband och handskar var inte heller fel i regnet och 5 graders värme. Perfekt väder för kortintervaller, 10 st a 40 sekunder det räckte gott för en gammal kärring som har ben som orkar långt, men verkligen inte snabbt. Passet blev 11,2 km och en snittid på totalt 5,47 min/km. Är väl helt okej för mig då jag tog det lugnt före och efter intervallerna samt valde att springa halkig järnväg de 4 sista km. Gillar inte att springa asfalt men just nu finns inte så många alternativ då grusvägarna är som lervälling pga tjällossning och skoterspåret är på rejäl smältning.
Nu kör jag styrketräning i form av skrapning och renovering av vår trapp som leder till övervåningen. Den har varit täckt av en ful brun heltäckningsmatta som jag river bort steg för steg. Under mattan sitter ett lim samt ca 5 mm tjockt spackel, ett slit utan dess like. Jag som gillar synliga blodkärl kan iaf njuta av att se dem på mina armar när tar i. Svettigt som tusan och bättre styrkepass som dssutom leder till flera nyttor är ju en perfekt kombination. Bilder kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar