Gryning

Gryning

måndag 14 april 2014

Mammor kan man lita på

En underbart söt liten flicka har kommit till världen och till den lilla orten i Jämtland där hon är gränslöst älskad av oss alla.
Vi har nog alla väntat med spänning på att hon ska komma, vi visste ju inte om det var en hon eller han. Som mor själv vet jag att det är jobbigt att vänta de där sista dagarna som stor gravid kvinna med en mage som hamnar uppe i halsen och då vill man oftast att bebisen ska komma ut. Men den här lilla sötnosen hade det ju så skönt i mammas mage, så hon väntade med att komma tills några dagar efter beräknat datum.
Här hemma har vi också väntat och inte kan man ringa var tionde minut och undra hur det känns,
heller om något är på gång. Tålamod måste man ha, för tjat är jobbigt, jag vet av erfarenhet.
Åkte från jobbet i torsdags och ringer då dottern och frågar bl.a. hur hon mår, Bra svarar hon, skönt för en mor att veta.
Så säger jag att: "I morgon ska du föda barn, det vet jag" Tror dock inte att hon visste det lika säkert, inte lät det så uppskattat att jag sa det heller, men en mamma kan man alltid lita på.
På fredagkväll kom ett sms att de åkte till stan. spännande att då gå och sova!! Mobilen får ligga på nattduksbordet och vid fyrasnåret kommer ett pling i telefonen och snabbare än jag att kolla har nog ingen varit. En liten Alice är kommen till världen välkomnad och älskad av en storebror, en mamma och en pappa som kommer att överösa denna lilla sötnos med kärlek. För att inte säga vad resten av alla släktingar och vänner i hennes närhet kommer att göra.
Vad var det mamma sa? Du ska föda i morgon! Nu hade jag ju lite fel hon föddes efter midnatt så det blev på lördag, men hon började i alla fall på den dag jag lovade.
Så mammor kan man lita på och snart snart ska mormor får dofta på en ljuvlig bebis och få känna armarna om min hals av hennes finaste storebror. Det här är kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar