Gryning

Gryning

torsdag 24 april 2014

Morgonlöpning

Intog en lätt frukost på naturell youghurt (som jag efter 52 år lärt mig att äta, YES!!!), skogshallon och en halv banan. En kopp kaffe på det och sen ringde dottern och stämde av. Ja, hn hade varit på gymmet i tidiga timmen och nu var det ags för ett gemensamt löppass.
Med tre kilometers avstånd mellan våra bostäder och en stig och grusväg som gemensam förbindelse mellan så möttes vi halvvägs ungefär. så skönt att ut tidigt och höra fåglarna kvittra och värmen från solen leta sig ner mellan tallar och granar.
Hej hopp vilken gladsvansviftande hund som kom mig tillmötes och en lika glad dotter, men hon viftade dock inte på svansen ;).
Vi drog upp genom gammelskogen till Kvarnstensbrottet och vidare ner mot kraftlinan. Helt otroligt att kunna springa i terräng vid denna tid på året och dessutom vara torrskodd!! Får hoppa lite mellan några vattenhål och myrstråk, men det gör ju trailen roligare. Passet i dag var bara på känsla och det är det ju oftast, men när mitt liv får mera jämna rutiner så planerar jag lite annorlunda tänker jag.
Vi ska ju fixa en terrängmara om ca 70 dagar i Vansbor, 43 km i terräng, ja då måste man få lite långpass i benen innan. Senare under sommaren en ultramara i fjällterräng, så himla kul!!!
Men nu blev det ett njutarpass i 6-minutersfart i terräng, lugnt o behagligt morgonpass. Sista tre kilometrarna sprang jag själv då jag hängde på lilla P nästan hem till henne först. Gillar att springa den stigen från henne då den är knixig och trixig med många stenar som gör att man måste vara snabb i fötterna och steglängden varieras hela tiden. Bra träning för fjället med andra ord.
Hemma på gården igen efter 1 timme och 20 minuter. Skön start på dagen.
Efter lunch körde jag ett styrkepass för armar och mage. Fem olika hantelövningar, bicepscurl, flyes, hantelpress, lyft rakt ut i sidled, tricepscurl och några olika magövningar.
Sen väntade ett besök hos naprapaten och han var lika nöjd med min axel som jag. Rehabträning under ett 2-3 års tid har givit resultat och rörligheten är nu nästan tillbaka. Nu är det bara att köra på och bygga upp med förstånd.
Ha en fin dag! Det ska jag, ett nytt löppass är planerat kring Moraterrängen, återkommer med rapport.                                                               



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar