Gryning

Gryning

onsdag 2 april 2014

Vardag

Vaknade pigg och utvilad 04:35, tio minuter innan klockan skulle ringa. Det är väl härligt!!!
När jag kom ut till bilen insåg jag att jag inte kollat termometern, dumt nog då jag såg stjärnorna lysa. Minus 8 grader var inte min jacka gjord för, men men jag startade bilen, satte på rumpvärmaren och skrapade ren rutorna från is och styrde mot Mora. 75 km enkel resa till jobbet, men på morgonen är det oftast inga problem att köra. Ganska bilfritt och sällan någon 70-förare mitt i vägen.
Har haft en bra dag på jobbet. Har några arbetspass på vår hematologimottagning och det är så roligt med lite andra arbetsuppgifter ibland.
Efter en snabb sväng till Hemköp för att fylla på en kasse mat för ca 450 kronor, in till dottern för att säga Hej åkte jag hem och åt våfflor med hjortron och vispgrädde. Sen på med stövlarna och ut i skogen på en promenad. Såg en tjäder, det var allt. Jag vill ju se om björnen vaknar!!! Jaja, inte i dag då.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar