Gryning

Gryning

söndag 30 november 2014

Första Advent!


Första Advent!
Vaknar tidigt och har lust att baka eller pyssla eller.... ja jag har mest inspiration på morgonen. Ändå sitter jag kvar i fåtöljen och printar ner detta. Sätt fart då kan tyckas, men då sover ju resten av huset!
Det är mysigt att dricka kaffe, tända ljus och adventsstakar som lyser upp lite stämningsfullt. och att dra igång en assistent eller matberedare när övriga sover är väl inte så skönt att vakna till.
Sonen är hemma och nog kan han få sova en stund till. Det går ju faktiskt ingen nöd på mig, kan ju alltid fylla på muggen med kaffe, sitta och reflektera över livet och njuta av morgonens tystnad en stund till. Det är trots allt helg och första advent och jag är ledig.


Trevlig Advent önskar jag er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar