Gryning

Gryning

fredag 14 november 2014

Numer lediga helger

Fredagkväll och en ledig helg. Det känns fortfarande lyxigt och jag njuter av lediga kvällar. av att kunna sova tills jag vaknar av mig själv och ändå hinna till jobbet.
Visst kan jag sakna arbetstempot, de snabba besluten, picclines och subcutana venportar, provtagningar och att få sätta nål och dropp å patienter. Blodtransfusioner och cytostatika och alla rara patienter som var våra stammisar. Men mest av allt saknar jag mina fina arbetskamrater och kollegor, chefer och läkare Ja alla underbara på 61:an men också ni på 62:an.
Ni finns för alltid i mitt hjärta
Men som sagt jag njuter nu av lediga kvällar och helger. Jag trivs med de nya utmaningarna jag har och det finns verkligen utmaningar med jobbet som jag har. Dagarna går oftast snabbt och det är givande att veta att man gör skillnad. Och jag har härliga kollegor och arbetskamrater här också så jag ångrar inte mitt val.


En fördel är att kunna byta om till träningskläder och pack ner arbetskläderna i ryggsäcken och på med reflexvästen och sen springa hem när jag stämplat ut. Jag har drygt 5 km hem om jag tar kortaste sträckan, men den går ju att förlänga om man vill. Tycker att det är superskönt att få springa någon dag i veckan direkt från jobbet och med ryggsäck på dessutom så känns löpstegen lite lättare när jag sedan springer utan :)
Det är så skönt att rensa huvudet med jobbtankar och fokusera på ledig och egen tid istället. Med andra ord en perfekt resa hem.


Trevlig helg! I morgon blir det en tur till Rackartyg, den lilla butiken med massor av fina saker



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar