Gryning

Gryning

lördag 15 november 2014

Julen närmar sig

Efter en god frukost bestående av havregrynsgröt med solrosfrön och linfrön och kokt ägg och nybryggt kaffe efteråt så blev det en tur upptill Rackartyg.
På Rackartyg rådde julstämning, så otroligt mycket fina julsaker fanns och ännu packades det upp saker som skulle arrageras och ställas på plats. Ja det är en härlig butik att gå runt i och idag blev det lite ljus till smidesstaken och sen några silverhjärtan som ska användas till dekoration.


Efteråt tog vi en tur till skogen för att plocka granris. Det är grått och mörkt ute men uppehåll så det var en skön stund. När jag ägnade mig åt att grädda våfflor så strök dottern på klisterband och fållade upp sista gardinen till salen. Blev helnöjd med dessa vackra vinröda långgardiner som jag köpte på Rackartyg för några veckor sedan.


Men magarna mätta av våfflor åkte vi hem till dottern och klädde verandaräcke och trappräcken med granris. Dessutom band jag en dörrkrans och dekorerade den med röda siden band. Resultatet blev riktigt bra, men jag hade inte förväntat mig något annat heller. Granris är så tacksamt att arbeta med och blir vackert. Gillar det enkla och enkelt blir et av skogsmaterial. Nu väntar jag bara på snön!!!

Snart blir det kakbak också, men inte i dag.
       



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar