Gryning

Gryning

tisdag 12 maj 2015

Morgonlöpning

Ställde klockan på halvsex igår kväll när jag la mig med förhoppning om att ta mig ur sängen och masa mig ut. Det spöregnade igår kväll så jag peppade mig mentalt för att ändå möta regnet på morgonen.
Kvart över fem vaknar jag och lyssnar. Inget regn!!!
In i badrummet på med träningskläderna och pulsbandet som jag av någon anledning köpt. Tänk att man ska bli lite prylgalen också. Lägger klockan i fönstret så gps:en ska hitta var jag är och på med skorna och klockan och så ut genom dörren.
Nu sitter jag här, nyduschad, intagit frukost, som maken gjort eftersom jag var i duschen när han steg ur sängen, och dricker en varm kopp kaffe och mår som en prinsessa.
Jag har svårt att ta mig ut på morgonen, men när jag väl gör det så är det så himla skönt. Att vakna upp till en ny dag till ljudet av fågelkvitter och det är lugnt och skönt och bara jag och djuren därute, kan en dag börja bättre?
Redo för en dags arbete!.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar