Gryning

Gryning

måndag 11 maj 2015

Sköna söndag

Det blev regn hela söndagen och då det blev en långtur på cykel igår så fick det bli inomhusarbete och jag måste säga att mycket blev gjort. Tänk att regn kan vara så bra ibland!!
Våren och sommaren är en tid då jag bara inte kan vara inne om det är finväder. Då får dammråttorna leva sitt eget lilla liv och på diskbänken kan man stapla en hel del och förhoppningsvis så är det så varmt att man inte använder alltför mycket kläder som ska tvättas heller.
Gjorde en sväng ut till sommarstugan och kolla läget lite. Fotograferade tranan som ruvar på ägg vid flykanten och de två Canadagässen som var på väg ner till sjön fastnade också på bild.
Efter en lätt kvällsmåltid så börjar solen titta fram.
Klockan är sju på kvällen och nu är det nästan klarblå himmel och plötsligt är det svårt att vara inne. Blött i gräs och jord, vilken tur!!! Då behöver inte det dåliga samvetet komma över att jag skippar ogräset i rabatterna och sätter på mig träningskläderna istället och sticker raka vägen upp i skogen.
Jag är så lyckligt lottad att tomten gränsar till storskogen med fina stigar att springa iväg på och det är bara att bestämma väderstreck och hur många höjdmeter man vill ta.
Så det blev en kort tur men härlig tur på 6 km efter stig och därefter obanad terräng rakt över berget ner till kvarnstensgruvorna.
Kan säga att det var riktigt härligt att springa till fågelsång i solsken och jag kände mig nöjd med dagen med utsikt över Västerdalälven och samhället.
Förvånad över att benen var så fräscha efter gårdagens cykling och i morse startade jag dagen med lite styrka för armar och mage så hela kroppen får användas.
Perfekt att träna inför en stillasittande dag med bilkörning och utbildning på Mora lasarett. Så nu ikväll är det fåtöljen som gäller och jag kan säga att jag sitter ordentligt nedsjunken och mår fantastiskt bra!!
Trevlig kväll!  
                                                     







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar